Think of ergonomics to foster inclusion of
people with disabilities in society, is to think ethically. It is
important to highlight that schools do need to provide conditions for
the inclusion of children with disabilities in mainstream education in
such way that attitude, architectural, communication and other barriers
will not prevent them from exercising their rights, thus leading to
shunning social interaction and consequently lack of proper education
and hopes for the future. It seems to us that these disabled children as
well as any other have a right to treatment and opportunities in an
equitable and ethical way. Therefore, as part of this process, we
consider the need of appropriate ergonomics with the intend to prevent
barriers from being a hindrance to intellectual development and
emotional maturation of disabled children. The article addresses the
relationship between the principles of Universal Design and applied
ethics, or organization management, as it is called, and has the core
matter the inclusion of persons with disabilities in Brazilian schools.
The methodology will be supported by a bibliography and documents as
well. The main discussion of this article is aligned with the goals of
an egalitarian and fair society aiming the social inclusion of children
with disabilities into the mainstream education by revealing that the
regulation is extremely important but it's not enough when dealing with
change of paradigm. Furthermore, it seems to us that effective
participation of society is also required to see the full potential
development of disabled children despite of their differences and
limitations.
Il est important de souligner que les écoles
doivent fournir des conditions favorisant l’inclusion des enfants
handicapés dans l’enseignement ordinaire, de manière à ce que les
attitudes, l’architecture, la communication et autres obstacles ne les
empêchent pas d’exercer leurs droits, Par conséquent, manque d’éducation
et d’espoir pour l’avenir. Il nous semble que ces enfants handicapés
ainsi que tout autre ont droit au traitement et aux possibilités de
manière équitable et éthique. Par conséquent, dans le cadre de ce
processus, nous considérons la nécessité d’une ergonomie appropriée avec
l’intention d’empêcher les obstacles au développement intellectuel et à
la maturation émotionnelle des enfants handicapés. L’article traite de
la relation entre les principes de la conception universelle et de
l’éthique appliquée, ou gestion de l’organisation, comme il est appelé,
et à la question essentielle de l’inclusion des personnes handicapées
dans les écoles brésiliennes. La méthodologie sera également appuyée par
une bibliographie et des documents. La principale discussion de cet
article est alignée sur les objectifs d’une société équitable et
égalitaire visant à l’inclusion sociale des enfants handicapés dans
l’enseignement ordinaire en révélant que la réglementation est
extrêmement importante, mais ce n’est pas suffisant lorsqu’il s’agit de
changer de paradigme. En outre, il nous semble qu’une participation
effective de la société est également nécessaire pour voir le plein
développement potentiel des enfants handicapés, malgré leurs différences
et leurs limites.
|